Õppejõud Kai Pata

2.09.2013

2. nädala ülesanne

2. nädala ülesandena on vaja mõtiskleda teemal,  iPad’i lubavused õppimiseks. Lugeda kaaskursuslaste arvamusi ja välja tuua, milliseid lubavusi hinnatakse kõige enam ja milliseid märkasid vaid üksikud.

Rääkides lubavustest siis mõiste lubavus on omadus, mis toetab või piirab subjektidel läbi viia mingeid eesmärke teatud artifakte ja töövahendi funktsioone kasutades.

2. loengumaterjalides on mainitud, et haridustehnoloogias on lubavuse terminit hakatud kasutama kirjeldamaks keskkonna kasutajatest sõltuvaid ilmnevaid omadusi, mis võimaldavad teatud õpitegevuste läbiviimist.

Minu jaoks on  iPad (tahvelarvuti) veel uus tehniline vahend, mida käega katsunud ei ole, kuid leian sarnasusi nutitelefoniga.  

Täpsustaksin, et tahvelarvutid on seadmed, mis paigutuvad sülearvuti ja nutitelefoni vahele. Seda nii suuruse, kasutusmugavuse kui ka võimsuse poolest.

iPad´st olen lugenud artikleid ja arvamusi, vaadanud YouTubes kasutusvõimalusi ja erinevaid rakendusi. 

2. nädala ülesande iPadi videostki on näha kui lihtne ja käepärane vahend ta on, mis võimaldab kasutada audiovisuaalset meediat nagu raamatud, perioodikaväljaanded, filmid, muusika ja mängud, lihtsalt surfata Internetis, kasutada erinevaid rakendusi jne. 

iPad on olnud eeskujuks ka paljudele teistele firmadele.

Nutitelefoni omanik olen olnud mitu aastat ja praeguseks on tekkinud huvi 5.5 tollise ekraaniga nutitelefoni vastu, puht mugavuse ja rohkem võimaluste pärast - väiksem kui tahvelarvuti, mahub taskusse, kerge,  interneti kasutus, pildi ja video tegemise võimalus, erinevad rakendused ja samas ka helistamiseks käepärane.

Erinevate oskuste ja võimetega õpilased vajavad erinevaid õppimistingimusi, erinevate meediaformaatide rakendamist instruktsioonide edastamisel 

Priit Hõbemägi on Eesti Ekspressis ladusalt tsiteerinud  Georgetowni (USA) McDonough’ ärikooli õppejõud Steve Goldenbergi, kuidas iPad viiel viisil õppetööd parandab?
  1. iPad on aktiivne, mitte passiivne. Sülearvuti ekraanil sirvitakse passiivselt läbi sisu, kuid iPad sunnib kasutajat aktiivselt tegutsema, mis on kaasav tegevus. Näiteks veebikülge lehitsedes liigutab enamik inimesi sõrmega hiirenuppu, see on lihtne ja ühetaoline liigutus. iPadi kasutades tuleb sõrmedega näpistada, sirvida, lahti lükata ja koputada, et sisu interaktiivselt kasutada.
  2. See on peaaegu nagu paber. Ipadi jaoks uut tehnoloogiat arendades mõeldi vanale tehnoloogiale – paberile. Ekraani mõõdud on 4 : 3, peaaegu nagu tavaline kirjapaberi leht USAs. See tähendab, et sisu näeb välja enam-vähem nii, nagu oleks see trükitud paberile.
  3. See on sensoreid täis. Elektrooniliste sensorite abil on võimalik arendada vingeid õppevahendeid. Kallutamissensor näiteks võimaldab õpilasel keemiatunnis ekraanil “valada” kemikaale ühest anumast teise. (Ka füüsika õppimisel saavad valemid ja katsed hoopis uue näo. Keeleõppes ja kirjanduses on võimalik ekraanil olevat teksti ühendada sõnaraamatutega, nii et iga sõna on kohe võimalik sõnastikust leida.)
  4.  iPad keskendub korraga vaid ühele rakendusele. iPadi rakendus avaneb terve ekraani ulatuses, see on ainus asi, mis on ekraanil näha. See parandab keskendumist ja ei lase samal ajal näiteks Facebooki, Twitterit vms sotsiaalvõrgustikku kasutada. (Multitasking ehk mitme rakenduse üheaegne kasutamine iPadis on ilmselt siiski lähituleviku küsimus.)
  5. Vaatenurk on parem. Disaini tõttu on iPadi kõige parem kasutada horisontaalses või kergelt ülespoole kallutatud asendis, samamoodi nagu raamatut. See kaotab ära sülearvuti püstiseisva ekraani poolt loodud kunstliku barjääri õpetaja ja õpilase vahel.
Mobiilne õppimine seostub võimalusega õppida kõikjal ja igal ajal.

1 comment:

  1. Nutitelefoni ja sülearvuti vahele mahub lisaks tahvelarvutile ka nn. Phablet (Eesti keelset väljandit veel ei ole). See on see sama 5,5 tolline nutitelefoni ja tahvelarvuti ristand, mille soetamisele mõtled. Olen ise Note 2 õnnelik omanik ja kasutusmugavuse ning võimalustega väga rahul.

    ReplyDelete